Eesti monumentide e-kataloog

Est Rus Eng Ger Fra Spa Por Ita Swe Fin Lit Lat

Foto: Heiki Koov, september 2010.

Ankur leiti sadama süvendamise käigus. Sadam taasavati 2. septembril 1994.

Kunda sadamast on juttu näiteks veebilehel http://www.knc.ee/et/node/4131 või https://et.wikipedia.org/wiki/Kunda_sadam

Siinse sadama alguseks võib lugeda 5. märtsi 1805, kui Vene tsaar Aleksander II kirjutas alla ukaasile, millega andis loa Kundasse sadama ehitamiseks.  

Kunda tsemendimuuseumis on foto sadamatöötajatest siinse monumendi juures.

Foto. autor ?, 2004. Kunda tsemendimuuseum.

 Artiklid ajalehes "Virumaa Teataja": 

  • 28.09.1996 - 28. septembri 1994 öösel oli eriti tugev torm. Samal ööl uppus reisilaev "Estonia". Kunda sadamas tekitas tormilaine üsna ohtliku olukorra - tugev laine tõstis suuri raudkive üle paari meetrise betoonmüüri. Kai nõlva kindlustamiseks toodi juurde raskeid betoonplokke. Need on praegugi sadama kai kindlustamiseks ja omamoodi mälestusmärgi laevahukule 
  • 13.03.2003 - kavandatakse sadamakai laiendamist, põhjuseks Estonian Celli tehase toodangu väljavedu mõne aasta pärast. 
  • 17.10.2003 - sadam laieneb ja otsib uusi võimalusi mahtude veomahtude suurendamiseks. Aasta oli võrreldes eelmisega majanduslikult kehvem.  
  • 6.01.2004 - tänavu alustatakse sadamasse Baltikumis ainulaadse vedelkaupade terminali. 
  • 23.03.2004 - varsti avalikustatakse sadama uus detailplaneering. 
  • 4.09.2004 - sadamal 10 tegevusaastat. Sadam sai ainulaadse sadamakella. 
  • 16.10.2004 - sadamakapten Aadu Nurmsalu läks pensionile. 
  • 9.11.2004 (osaliselt) - sadamas algasid vedelkaupade terminali ehitustööd. Foto. 
  • 11.01.2008 - eelmise aasta majandusnäitajad olid sadamale head. Paljuski aitas kaasa kaubavedude vähenemine raud- ja maanteel. Põhjuseks pronksiöö sündmused. 
  • 9.10.2008 - kaubaveomaht on natuke vähenenud, osade kaupade veomaht on suurenemas. 
  • 7.01.2010 - möödunud aastal külastas sadamat vähem laevu, mis tähendas kaubakäibe 20%-list langust. 
  • 8.07.2010 - sadam kasvatas sel aastal käivet. 
  • 4.11.2010 - sadam plaanib lähiaastatel laienemist.
  • 8.01.2011 - sadama kaubakäive kasvas möödunud aastal kolmandiku. 
  • 11.02.2011 - sadam laieneb, 2012 alustatakse kahe kuni nelja sadamaterminali ehitust.  
  • 16.02.2011 - laevad pääsevad sadamasse jäämurdja Tarmo abil. 
  • 18.03.2011 - sadamas kasutatakse endiselt jäämurdja abi. 
  • 7.07.2011 - sadama kaubamaht kasvas kolmandiku võrra. 
  • 25.10.2011 - sadam ootab kruiisilaevu. 
  • 29.10.2011 - pikk artikkel endises sadamakapteniga Aadu Nurmsaluga.  
  • 13.01.2012 - sadama kaudu veeti rekordiline hulk kaupu. 
  • 21.07.2012 - sadama kaubakäive kahanes. 
  • 18.08.2012 - Kunda sadama ehitusest ja tähtsusest linnale ja tsemenditehasele. 
  • 18.08.2012 - sadama ajaloost ja tulevikust. 
  • 30.01.2013 - sadam on jäävaba, jäälõhkuja on valmis appi tulema. 
  • 10.07.2013 - sadama tulevasest laienemisest. 
  • 13.07.2013 - sadama kaubakäive kasvas. 
  • 8.10.2014 - sadama saamislugu, lõik raamatust "Kunda tsement 140". 
  • 8.10.2014 - täitus sadama tegevuse 20 aastat, intervjuu sadama kapteniga. 
  • 4.02.2017 - sadam kasvatas võrreldes eelmise aastaga kaubamahtu. 
  • 6.12.2017 - uuring peab selgitama, kas laevaliin Kunda ja Soome vahel on tasuv. 
  • 31.01.2018 - sadama kaubakäive säilis eelmise aasta tasemel. 
  • 1.03.2018 - paks jää takistab laevade liikumist. 
  • 28.03.2018 - paks jää takistab laevade liikumist. 
  • 14.09.2018 - Kunda Nordic tsement müüb Kunda sadama.  
  • 7.11.2018 - Kunda Nordic tsement müüs Kunda sadama.
  • 11.12.2018 - sadamal on uus omanik, kes kavandab ro-ro ühendust Soomega. 

Fotod 2010: 

Foto: Heiki Koov, september 2010.  Foto: Heiki Koov, september 2010.

Foto: Heiki Koov, september 2010.